Hej kära vänner.

Ja tänk att vi är så sårbara så fort när olyckan är framme. Nu när det hänvisas till avhållsamhet och att man gärna ska stanna hemma så finns det också tid till eftertanke och reflektion och dessutom tid för egentid!

Personligen är jag rastlös och att sitta still är inte min grej utan jag gillar att ha många järn i elden. Mår bäst av det! Nåväl, när nu många av oss förmodligen jobbar hemifrån så finns det möjlighet till lite egentid och låt oss fokusera på att ta hand om sig själv lite extra. Såhär kommer några tips på egentid som boostar energi!

  •     Slarva aldrig med din dagliga hudvårdsrutin som är förutsättning för att få en hälsosam hud. Vara noga med att regelbundet exfoliera och applicera ansiktsmask för att ge huden en extra boost. Detta kan du göra extra mycket nu:)

  •     – Få din hud i toppform inför sommaren ( och vid andra behov ) genom en anpassad 7 dagars ampullkur baserad din hudtyp och hudens behov. Det finns många olika att välja bland och exempelvis Babor har allt från Glow, fukt, anti-age, känslig och allt vad du behöver i ampuller.

  • Använd brun utan sol och var rädd om din hud. Jag som hudterapeut solar inte utan ” räddaren i nöden ” för att få en skonsam gyllene brun färg är att just använda brun utan sol.

  • Ge kärlek till dina fötter med pedikyr.

 

  • Prioritera sömnen och att vara ute i frisk luft och jogga. Sömn och frisk luft i kombination med en bra hudvårdsrutin ger ”en riktig prepp” inför sommaren både från insidan till utsidan. Jag är alltid ute i skogen med hundarna och det är balsam för själen!

Det här med träningen då? Ja man kanske borde undvika att besöka stora gym eller delta i stora grupper såklart och ett litet tips på en superbra PT board som jag har hemma är denna! En helt suverän vibrationsplatta!

Om man då har tidsbrist, svag muskulatur, artros, nyopererade knä, höftleder och dålig balans är några av de områden som du kan träna och aktivera med hjälp av träningsbrädan PT board.

PT board kan med sin amplitudrörelse ge dig en skonsam dynamisk träning och tillsammans med pendelrörelsen skapa en 3D-rörelse som utmanar och tränar ditt balanssinne. Du bygger muskulatur på djupet och snabbt. Amplitudrörelsen ger den dynamiska träningen som är perfekt för dig som vill bygga muskulatur kring knä och höftleder samt benmuskulaturerna.

Pendelrörelsen (oscillering) där PT board flyttar sig från sida till sida, bygger muskulatur och utmanar ditt balansinne. PT board passar både till elitutövare och nybörjaren. Efter 10 minuter känner du verkligen att du har fått en genomgång av hela kroppen.

Klicka här så kan ni se mera info: Pt Board

 Sedan brukar baka mycket då jag tycker det är ren avkoppling och nu finns det ett ypperligt tillfälle till att göra mycket av just det.

Och till sist! Gör det du mår bra av och gör det ofta.

Så var rädd om er alla och glöm inte att tvätta händerna!

Varma kramar Johanna