Hej kära vänner.

Hur mår ni? Bra hoppas jag! Nu har jag haft några dagar där jag inte haft någon energi och varit låg som säkert många av oss känner till och från och kanske mer nu när vi har dessa omständigheter.

Gudskelov händer det inte ofta men jag är nog min egen fiende ibland över att man alltid sätter höga prestationskrav på sig själv och allt man ska göra och allt man ska hinna med, men man måsta låta sig falla ibland och acceptera det. Jag har några bra knep som brukar hjälpa mig och som kanske även inspirerar er.

 

( bild Må Bra )

_______________________________________________________________________________________

 

Så från prestationsprinsessa till återhämtningsprinsessa – Mina tips!

  • Irma! Jag säger Irma! Hon är en helt fantastisk ” själslig coach ” som läser av allt och har hjälpt mig och så många andra med sin vägledning, som andligt medium ( Det absolut bästa genom allt ), Min styrkeängel!  En sådan styrka, klarsynthet, som visar vägen och nycklar till uppmärksamhet av saker. Har skrivit om Irma tidigare och hon är verkligen one in a million! Det som också är bra och speciellt i dessa tider är att man lika gärna kan ta sina förfrågningar och funderingar genom att boka en telefontid och det går absolut lika bra. ( hon är fullbokad så ha tålamod men det är det värt, tro mig !

Ni kan kontakta henne via hennes instagram: Mirandashineandsoul 

eller maila henne på: info@mirandasconsulting.se

  • Djur ! Djur är hälsa för mig både fysiskt och psykiskt. Att vara med hundarna, gå skogspromenader och jag har återupptagit ridningen. Så lycklig för det! Det är som att rida på ett helt hälsoapotek. Djur och Natur!

 

 

  • Sömn ! Här är jag så dålig. Är van att sova lite och ligger som en fjäder och redo att gå upp. Vaknar väldigt lätt och sover lite. Så jag försöker verkligen ha svalt i sovrummet, riktigt mörkt och sedan sover jag nästan alltid med öronproppar för att stänga av även hörselsinnet.

 

  • Motion ! Att motionera och röra på sig är så viktigt och jag kan inte klara mig utan det. Det är också det bästa endorfinet man kan ge sig själv och sin kropp för i ärlighetens namn, ingen har väll någonsin ångrat sin träning. Oavsett hur trött man är så brukar man alltid bli pigg efter att man har rört på sig.

 

  • Inre utveckling ! Att inse att man själv är ansvarig för min egen lycka, välbefinnande och livslust och med det sagt så återkopplar man ju faktiskt till ovanstående punkter. dvs man ska göra det man mår bra av och göra det mycket.
  • Kreativiteten ! Att skapa i någon form och det kommer ju dock lite till att prestera något men ur återhämtningssyfte så ska det vara att skapa något som
  • Egen tid i badrummet ! Ge sig själv lite egentid i badrummet. Har du badkar är det ett måste att lägga sig i det för just återhämtning. Annars gör ditt lilla hemmaspa. Stäng in dig i badrummet, tänd ett ljus, sätt på avslappnande musik och gör peeling och lägg ansiktsmask och ” groooma ” dig själv. Jag brukar även använda mig av brun utan sol som piggar upp och som gör att man känner sig lite fräschare.

 

  • Tillbringa tid i köket ! För mig är bakning avkopplande och det är ett bra avbrott till att bara fokusera sina tankar på just att baka.

 

  • Surfa runt ! Det är ganska skönt att bara ” surfa runt ” och titta på inredning, få inspiration, läsa tidningar eller bara helt enkelt surfa runt bland olika sidor som man är intresserad av.

 

  • Lyssna på musik och kanske ta en powernapp ! Musik och djur är helande oavsett situationer och kulturer. Det kan alla förstå och relatera till. Så kombinationen djur och musik är fantastisk. Likaså om man har möjlighet att bara kanske ta en powernapp på 30 min på dagen om luften går ur en under trötta perioder.

___________________________________________________________________________

Alla´s återhämtningslista ser ju självklart annorlunda ut men detta brukar jag fokusera på om jag känner att man behöver ladda sina batterier lite extra. Vad brukar ni göra? Har ni några tips som ni tycker är bra?

 

Varma kramar Johanna